wtorek, 29 kwietnia 2014

Dobre, słodkie i na już! Ciasto czekoladowe w 5 minut

   Była baba na szybko, a teraz proponuję coś jeszcze szybszego :) W sytuacji gdy macie niespodziewanych gość, sąsiadka wpadnie na kawę lub gdy po prostu macie ochotę na coś słodkiego, a w domu akurat nic nie ma... Jest wyjście awaryjne. Przepyszne ciasto czekoladowe, które będzie gotowe w 5 minut! 

Przepisem podzieliła się moja koleżanka Ania, na początku jej nie wierzyłam, że to w ogóle możliwe. Jednak spróbowałam i jestem zachwycona, dlatego i wam chcę go przedstawić :) Konieczna będzie mikrofalówka, bo to w niej "pieczemy ciasto".

Składniki na ciasto:
- 3 łyżki mąki 
- 3 łyżki mleka
- 3 łyżki oleju
- 3-4 łyżki cukru
- 2-3 łyżki ciemnego kakao
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
-  jajko

Wszystkie składniki wrzucamy do miski i mieszamy, aż do uzyskania jednolitej masy. Tak przygotowane ciasto przelewamy do formy (jakikolwiek, raczej mały pojemnik np. salaterka, kubki itp.) i wkładamy do mikrofalówki na 2:30-3 minuty na maksymalną moc (600-800W). Po chwili mamy puszyste, smaczne i aromatyczne ciasto czekoladowe. Im krótszy czas tym jest bardziej miękkie i "mokre", im dłuższy tym bardziej będzie zbite i suche - każdy niech wypróbuje i wybierze swój ulubiony sposób. Ja dodatkowo zaszalałam i polałam je polewą czekoladową - niebo w gębie!


Asia

ps. Polewa nie zdążyła nawet przestygnąć i stężeć, bo wszyscy już czekali z niecierpliwością na swoje porcje :)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz