czwartek, 19 marca 2015

Koktajl z płatków owsianych

Niedawno odkryłam prosty, smaczny i zdrowy koktajl z płatków owsianych. Od tamtej pory przyrządzam go codziennie. Czy wiedzieliście, że płatki owsiane to po owocach acai i czosnku najzdrowszy pokarm świata?




Rok temu Zuza przedstawiła przepis na swój koktajl, który daje jej energię do działania i świetnie zastępuje śniadanie. Z moim jest podobnie. Przepis i wykonanie są bardzo proste, a efekty na pewno was zaskoczą, bo ten napój jest po prostu przepyszny!

Składniki:
- szklanka mleka
- 5 łyżeczek płatków owsianych
- banan
- 1 łyżeczka TWOJEGO ulubionego dodatku

Ja dodaję kawy Inki, ale polecam też zwykłą kawę rozpuszczalną, miód, cynamon.... Każdy może wybrać sobie swój ulubiony dodatek, nawet kilka, tak aby koktajl wam smakował :) Jeśli ktoś nie lubi mleka, to można je zastąpić wodą.


Płatki można już wcześniej zalać mlekiem, aby spęczniały. Banana kroimy w plasterki, dodajemy resztę składników i wszystko razem blendujemy. Gotowy koktajl przelewamy do szklanki i dla lepszego efektu wizualnego dekorujemy, ja posypałam go odrobiną Inki.


Napój jest pyszny i sycący. Uwielbiam go popijać podczas pracy, bo nie sięgam wtedy po żadne przekąski. Moja przemiana materii wyraźnie przyśpieszyła, a jeszcze niedawny problem ze wzdęciami zniknął. Koktajl posmakował też moim dzieciom, one akurat wolą wersję bez dodatków i piją go na pół, bo jest zbyt sycący aby poradziły sobie w pojedynkę.

Asia

30 komentarzy :

  1. Ja często robię nam owsianke, dodaje jagody goji i amarantus. Nie robię w formie koktajlu, ale taką w miseczce z jagodami, melasa i anarantusem najbardziej lubi moja Melania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dzieci przepadają za wszelkiego rodzaju zupami mlecznymi. Także u nas bardzo często na śniadanie jest owsianka, kasza manna lub nawet mleko z makaronem. I czasem jedzą je na słodko, a czasem na słono. Musze wypróbować też twojej wersji, bo zapowiada się smakowicie :)

      Usuń
  2. Ja również do tej pory jadłam płatki owsiane na mleku z dodatkami. Nigdy w postaci koktajlu, muszę spróbować takich nowości :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Ja go uwielbiam, nie tylko za smak, ale też za to jak na mnie działa :)

      Usuń
  3. Jeszcze nigdy nie próbowałam tego typu koktajli. Robiłam jedynie zwykłe na mleku z owocami. Twój wygląda przepysznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To śmiało dodaj trochę płatków, będą tak samo smaczne, ale zdrowsze :)

      Usuń
  4. Muszę wypróbować. Zdjęcia bardzo apetyczne :))).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mnie do wypróbowania tego przepisu też zachęciło zdjęcie :)

      Usuń
  5. Koniecznie muszę spróbować.
    Naslonecznej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. hmmmm Ty to wiesz jak zachęcić człowieka :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby :) Czekam na relację z wrażeń smakowych :)

      Usuń
  7. Musimy spróbować koniecznie :)) wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za pierwszym razem zrobiłam go z miodem i smakował mi tak o, chyba był zbyt słodki, dopiero dodanie Inki sprawiło, że wypiłam go ze smakiem. Dlatego polecam wypróbowanie go w kilku opcjach, ach odkryje się tę swoją :)

      Usuń
  8. Ja tam najbardziej lubię owsiankę na ciepło bez dodatków. Tyle, że sama ją muszę jeść, bo poza mną nikt się tego w domu nie chwyci. Może Twój przepis im zasmakuje;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owsiankę też bardzo lubię i jak tylko mam czas to sobie taką przyrządzam :) U mnie nie ma na szczęście tego problemu i dzieciaki jedzą wszelkie zupy mleczne.

      Usuń
  9. Muszę spróbować, nigdy nie piłam w takiej postaci - wygląda bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, mnie też skusiło zdjęcie i nie pożałowałam po degustacji :)

      Usuń
  10. Ola HakunaMatata23 marca 2015 09:59

    Mega!! Dziś sobie na pewno zrobię :))) buziaki dla Was :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Trzymamy za słowo :) Buziaki :)*

    OdpowiedzUsuń
  12. Przyznam, że z ogromną przyjemnością taki koktajl spróbuję ;) a że liczyć nie mogę na taki u Ciebie to sobie zrobię sama! a co... widać, że banalnie prosty a pewnie rozpieści podniebienie

    Pozdrawiam, MG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to nie? Zapraszam, chętnie ugoszczę i poczęstuję takim koktajlem :)

      Usuń
  13. Świetny przepis, muszę wypróbować, takie Power śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest super o każdej porze dnia! Płatki można zalać już wieczorem i wstawić do lodówki na noc, dzięki czemu rano będą miękkie i prawie niewyczuwalne przy piciu :)

      Usuń
  14. Chyba zaryzykuję i spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. O proszę, nie wiedziałam a wcinam je teraz prawie codziennie (na zmianę z jaglanką). W formie koktajlu jeszcze nie próbowałam. Na razie mleko odpada, ale może spróbuję z wodą lub mlekiem kokosowym? /Justyna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny pomysł z mlekiem kokosowym, jeśli tylko ktoś je lubi. Kaszę jaglaną też uwielbiam, za smak, właściwości, a przede wszystkim za to, że nadaje się i na śniadanie, i na obiad i na kolację, na deser też :)

      Usuń
  16. od dobrych kilku miesięcy jeżeli jem płatki to tylko w formie koktajlu, a dodaję wszystko co jest pod ręką

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz jakieś fajne, sprawdzone, a przede wszystkim smaczne przepisy na koktajle? Chętnie wypróbuję :)

      Usuń