czwartek, 14 sierpnia 2014

Przykry początek

 Drogi Czytelniku!

   Z przykrością zawiadamiam Cię, że książka, którą trzymasz w ręku jest wyjątkowo nieprzyjemna. Opowiada ona historię trójki dzieci, którym wszystko układa się fatalnie. Pomimo uroku osobistego i inteligencji rodzeństwo Baudelaire wiedzie żywot pełen przykrości i łez. Od pierwszych stron tej książki, gdy dzieci bawią się na plaży i otrzymują tragiczną wiadomość, nieszczęście depcze im po piętach (....)
Moim przykrym obowiązkiem jest spisanie smutnych przypadków rodzeństwa Baudelaire, lecz Tobie,Czytelniku, nic nie przeszkadza odłożyć tę książkę i poczytać sobie coś wesołego, o ile wolisz wesołe lektury.

Z szacunkiem
Lemony Snicket.



     
    Takim wstępem, kilka lat temu, zachęcił mnie do przeczytania 13-częściowej  "Serii Niefortunnych Zdarzeń", jej autor Daniel Handler, który tworzył pod pseudonimem Lemony Snicket. Prawdę mówiąc z ogromną niecierpliwością czekałam, aż moja córka dorośnie na tyle, żeby mogła zostać słuchaczem tej niebanalnej historii osadzonej w mrocznych klimatach. Na podstawie pierwszych trzech tomów powstał film.



Często jest tak, że nie podobają mi się ekranizacje książek-pewnie wynika to z tego, że moje wyobrażenia o wyglądzie bohaterów lub miejscach opisywanych nijak się mają do tych pokazanych przez reżysera i po seansie jestem zawiedziona - no tak już mam czasami ;-). Film "Seria..." to jeden z nielicznych wyjątków, kiedy po obejrzeniu miałam niedosyt, że nie powstała kolejna cześć ekranizacji przygód rodzeństwa. Fantastyczna obsada, idealne kostiumy i niesamowita scenografia.

ps.
Czytaj swoim dzieciom - codziennie. Dzięki temu wzmocnisz z nimi więź i zaspokoisz ich potrzeby emocjonalne. Dla mnie to prawdziwa magia rodzicielstwa kiedy leży obok mnie córka zasłuchana w moje opowieści. Polecam - bezcenne.


zuza

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz